2023-2024 EĞİTİM ÖĞRETİM YILI BAŞARIYI İZLEME VE GELİŞTİRME PROJESİ (BİGEP) İYİ UYGULAMA ÖRNEKLERİ BAŞVURU FORMU |
|||
|
|||
Uygulama Bilgileri |
|
A. İyi Uygulamanın Adı |
8 Kasım Uluslararası STEM Günü Etkinliği: Güneş Fırını |
B. İyi Uygulamanın Kategorisi |
Proje Çalışmaları |
C. İyi Uygulamanın Amacı (En fazla 500 kelime ile açıklayız) |
Çalışmamızın amacı ülkemizdeki STEM çalışmalarının önemini vurgulayarak farkındalığın arttırılması ve yaygınlaştırılmasının sağlanmasıdır. Bu kapsamda öğrencilerimiz ile sık sık yaşadıkları elektrik kesilmesi problemine karşı sürdürülebilir bir çözüm üretmeyi hedeflediğimiz yenilenebilir enerji kullanımının farkındalığını arttıran bir güneş fırını tasarımı gerçekleştirdik. |
D. İyi Uygulamanın Hedef Kitlesi (En fazla 500 kelime ile açıklayız) (Öğrenciler, Öğretmenler, Veliler, Okul Yönetimi) |
Çalışmamızın ana hedef kitlesi okulumuzdaki 6. sınıf öğrencileri oluşturmaktadır. |
E. İyi Uygulamanın Paydaşları |
Bu çalışmamızı STEM etkinliklerinin gerçekleştirilmesi ve yaygınlaştırılmasının sağlanması amacıyla Scientix Projesi kapsamında gerçekleştirilmiştir. |
F. İyi Uygulamanın Süresi (Ay olarak ifade ediniz) |
Kasım ayı içerisinde gerçekleştirilmiştir. (8 Kasım STEM Günü) |
G. Uygulamanın Özeti ( En fazla 1000 kelime ile açıklayınız) |
STEM, öğrencilerin gerçek dünya problemlerini çözme yetkinliklerini geliştiren bir modeldir. Bu model kapsamında öğrencilerin günlük yaşamlarında sık sık yaşadıkları bir problem durumundan hareketle mühendislik tasarıma sürecini içeren sürdürülebilir ve yenilenebilir enerjinin merkeze alındığı bir çözüm getirmeyi amaçladığımız STEM etkinliği gerçekleştirdik. Öncelikle öğrenciler elektrik kesintisi problem durumundan yola çıkarak çözümlere yönelik beyin fırtınası gerçekleştirmişlerdir. Daha sonra buldukları çözümler üzerinden sürdürülebilirlik, yenilenebilir enerji kavramlarına ulaşmaları beklenir. Elektrik olmadığında kullanılabilecek yenilebilir enerji kaynağı olarak Güneş Enerjisinin kullanımını teşvik eden sürdürülebilirliğin yaygınlaştırılmasını sağlayan Güneş Fırını tasarımlarını hazırlamaya geçerler. Tasarımların ardından modellerini oluşturarak modellerin deneme aşamasında fırınlarına eşit miktarda çikolata koyarak erime süreleri ve miktarları hesaplanır. Ölçümler sonucunda hem kendi tasarımlarını hem de arkadaşlarının tasarımlarını değerlendiren öğrenciler dönütler üzerine tasarımlarını geliştirirler. |
H. İyi Uygulamanın Sonunda Elde Edilen Çıktılar ve Sonuçları (En fazla 500 kelime ile açıklayınız) |
Çalışma sonucunda günlük hayatlarında yaşadıkları güncel bir probleme mühendislik tasarım sürecini uygulayarak sürdürülebilir bir çözüm getirebileceklerini fark etmeleri ve bunu kendi yaşamlarında içselleştirerek sürdürülebilir bir gelecek oluşturmaları beklenmektedir. |
İ. Diğer (Eklemek istediğiniz afiş, fotoğraf, link vb. görselleri bu kısma ekleyiniz) |
Çalışmamız ile ilgili görseller aşağıdaki drive dosyasındadır: https://drive.google.com/drive/folders/1ADQxK5YFDHhbm4CI4wLGrhs65ehBVyOH?usp=sharing
|