KOD HAFTASI

25.10.2024 25

 

 


 Uygulama Bilgileri

A. İyi Uygulamanın Adı

29 Ekim Cumhuriyet Bayramı’nı Kodlayarak Kutluyoruz

B. İyi Uygulamanın Kategorisi

 

·         Akademik Alanda Uygulanan Çalışmalar,

·         Proje Çalışmaları,

·         Yenilikçi Eğitim – Öğretim Ortamları ve Tasarım Beceri Atölyeleri Alanındaki Çalışmalar

Proje çalışmaları

C. İyi Uygulamanın Amacı (En fazla 500 kelime ile açıklayız)

 Bu projemizin amacında kırsal kesimde bulunan öğrencilerimizin 21. Yüzyıl yeterlilikleri doğrultusunda dijital okuryazarlık becerilerinin kazandırılması amaçlanmıştır.

D. İyi Uygulamanın Hedef Kitlesi (En fazla 500 kelime ile açıklayız)

(Öğrenciler, Öğretmenler,  Veliler, Okul Yönetimi)

Çalışmamızın ana hedef kitlesi okulumuzdaki Bilim, Fen ve Teknoloji kulübü öğrencileridir. Bunun yanında öğrencilerimizin gerçekleştirdiği çalışmaları okul içerisinde tüm ilkokul ve ortaokul öğrencilerimizin, öğretmenlerimizin ve okulu ziyaret eden velilerimizin inceleyebileceği bir alanda sergilendiğinden hedef kitlemizi öğrenciler, öğretmenler ve veliler de oluşturmaktadır.

E. İyi Uygulamanın Paydaşları

Bu çalışmamız Avrupa Komisyonu tarafından desteklenen ve gönüllüler tarafından yürütülen bir projenin yaygınlaştırılmasına katkı sağlamayı amaçlamakta

https://codeweek.eu/

ve ülkemizde MEB YEĞİTEK tarafından da yaygınlaştırılmaktadır:

https://codeweekturkiye.eba.gov.tr/

F. İyi Uygulamanın Süresi (Ay olarak ifade ediniz)

Ekim ayı içerisinde gerçekleştirilmiştir. (Herkes için Kod Haftası 14-27 Ekim tarihleri olarak belirlenmiştir.)

G. Uygulamanın Özeti ( En fazla 1000 kelime ile açıklayınız)

 

Geleceğin bireyleri olacak öğrencilerimizin çağın yeterliliklerine sahip olmaları gerekmektedir. Bu durumdan hareketle 21. Yüzyıl becerilerinden dijital okuryazarlık becerilerine vurgu yapan, teknolojinin mantığını ve nasıl çalıştığını anlamalarına yardımcı olacak ve kodlamanın herkese ulaştırılmasını amaçlayan AB Kod Haftası kapsamında okulumuz Bilim, Fen ve Teknoloji kulübü öğrencileri ile kodlama etkinliği gerçekleştirilmiştir. Okulumuzun bulunduğu bölge kırsal bir alanda olduğundan dolayı çalışmamız elimizdeki imkanlar doğrultusunda bilgisayarsız kodlama etkinliği olarak planlanmıştır. Bu çalışma kapsamında öncelikle öğrencilere kodlamanın mantığı ve bilgisayarsız kodlamanın ne olduğu anlatılmıştır. Ardından hazırlanan etkinlik kağıtları öğrencilere dağıtılmıştır. Ayrıca dezavantajlı kırsal bir bölgede bile kodlama etkinliklerinin nasıl gerçekleştirilebileceğine yönelik fikir olması adına AB Kod Haftası Haritasına (https://codeweek.eu/view/617700/cumhuriyet-bayramini-kodlayarak-kutluyoruz) da işaretlenerek kodlama etkinliklerinin yaygınlaştırma faaliyetine katkıda bulunuyoruz.

 

H. İyi Uygulamanın Sonunda Elde Edilen Çıktılar ve Sonuçları (En fazla 500 kelime ile açıklayınız)

 

Çalışma sonucunda öğrencilerin teknolojinin mantığını ve nasıl çalıştığını kavrayan öğrenciler aynı zamanda temel düzey kodlama sistemini de anlamışlardır. Böylelikle geleceğin dijital vatandaş olarak yetişmeleri de beklenmektedir.

İ. Diğer (Eklemek istediğiniz afiş, fotoğraf, link vb. görselleri bu kısma ekleyiniz)

Çalışmamız ile ilgili görseller aşağıdaki drive dosyasındadır:

https://drive.google.com/drive/folders/196078446dgbwz4dbN8T4u9_Fir7OEUf-?usp=sharing