Çarpma işlemini modelleme

10.03.2025 37


 Uygulama Bilgileri

A. İyi Uygulamanın Adı

Çarpma işlemini modelleme

 

B. İyi Uygulamanın Kategorisi

 

·         Akademik Alanda Uygulanan Çalışmalar,

·         Proje Çalışmaları,

·         Yenilikçi Eğitim – Öğretim Ortamları ve Tasarım Beceri Atölyeleri Alanındaki Çalışmalar

 

C. İyi Uygulamanın Amacı (En fazla 500 kelime ile açıklayız)

 Öğrencilerin çarpma işleminin tekrarlı toplama anlamına geldiğini anlaması ve uygulaması

D. İyi Uygulamanın Hedef Kitlesi (En fazla 500 kelime ile açıklayız)

(Öğrenciler, Öğretmenler,  Veliler, Okul Yönetimi)

2. Sınıf öğrencileri

E. İyi Uygulamanın Paydaşları

 

F. İyi Uygulamanın Süresi (Ay olarak ifade ediniz)

 

G. Uygulamanın Özeti ( En fazla 1000 kelime ile açıklayınız)

 

 

Öğrencilere oyun hamurları dağıtılır. Tahtaya modellemelerini istediğimiz çarpma işlemi yazılır. Öğrencilerden ellerindeki oyun hamurlarıyla çarpma işlemini tekrarlı toplama yoluyla modellemeleri istenir. Çarpma işleminde çarpanlardan birinin grup sayısını diğerinin ise nesne sayısını gösterdiği ifade edilir. Öğrenciler modelleme yaparken  çarpmanın tekrarlı toplama anlamına geldiğini somut olarak ifade etmiş olurlar. Öğrenciler aynı zamanda sonuca ulaşırken ritmik saymadan yararlanmalarının daha kolay olacağını fark etmiş olurlar. Bir çarpma işleminin iki şekilde gösterilebildiğini fark ederler.

H. İyi Uygulamanın Sonunda Elde Edilen Çıktılar ve Sonuçları (En fazla 500 kelime ile açıklayınız)

Çarpmanın tekrarlı toplama anlamına geldiği somutlaştırılmış oldu. Öğrenciler süreç içerisinde kolay yoldan toplama yapabilmek için ritmik sayma kullanabileceklerini fark ettiler. Çarpma işleminde terimler yer değiştirdiğinde aynı sonuca ulaştıklarını gözlemlediler.

10-03-202510-03-202510-03-202510-03-2025