2024 – 2025 EĞİTİM ÖĞRETİM YILI
SAYBURÇ ORTAOKULU
BAŞARIYI İZLEME VE GELİŞTİRME PROJESİ (BİGEP) ÇALIŞMA FORMU
Çalışma Adı: Ay’ın Evreleri Etkinliği |
|
Çalışma Türü: Akademik |
|
Sorumlu Kişiler: Fen Bilimleri Öğretmeni |
|
Çalışma Yapılacak Grup: Öğrenci |
|
Çalışma Yapılacak Sınıf: 5/A Sınıfı |
Çalışma Yapılacak Kişi Sayısı: 16 |
Başlama Tarihi: 09/09/2024 |
Bitiş Tarihi: 15/02/2024 |
ÇALIŞMANIN ÖZETİ |
|
Türkiye yüzyılı maarif modelinde öğrenciyi merkeze alan ve öğrencilerin öğrenme sürecinde aktif olarak katıldı, öğrenme süreçlerini değerlendirdiği bir süreç izlenmektedir. Bu doğrultuda 5/A sınıf öğrencileri ile “FB.5.1.2.2. Ay’ın evrelerini temsil eden bilimsel model oluşturabilme” öğrenme çıktısına yönelik olarak Ay’ın evrelerini temsil eden bir model hazırlamaları istenmiştir. Etkinliğin yapılışı: · Etkinlik öncesinde öğrencilerin Ay’ın evrelerinin farkına varabilmeleri için “Ay Gözlem Günlüğü” ile Ay gözlemi yapılması istenmiştir. · Öğrenciler Ay gözlem günlüklerini sınıf arkadaşları ile incelemişlerdir. · Ay’a Dünya’dan bakıldığında farklı görünümlerde olmasına Ay’ın evreleri olduğu bilgisine ulaşan öğrencilerden bu durumu model üzerinde nasıl gösterebileceklerine yönelik beyin fırtınası yapılması istenmiştir. Ardından bir hafta sonra öğrencilerin hazırladıkları modeli teslim etmeleri istenmiştir. · Öğrenciler sınıf içerisinde arkadaşlarına modellerinin sunumunu gerçekleştirmişlerdir. · Süreci tamamlayan öğrenciler dereceli puanlama anahtarı ile öğrenme süreçleri değerlendirilmiştir.
Ay gözlem günlüğü:
Etkinliğin görselleri:
Dereceli puanlama anahtarı:
|